Пети разред


НАСТАВА НА ДАЉИНУ  V РАЗРЕД
Драги моји петаци,
на нов начин настављамо са радом.
Пажљиво прочитајте  упутства за наставне јединице .
Домаће задатке сликајте и проследите ми на е маил
gocagea@gmail.com 
У наслову мејла напишите ваше име, презиме и разред  .
Можете се пријавити на е
ucionica.rs (кодом са корица вашег уџбеника) да вам наставни садржаји буду занимљивији. Решавајте понуђене задатке према својим могућностима.
Обавезно пратите образовни програм/настава  на даљину РТС 3 и РТС планета.
Комуницираћемо путем мејла и вибер групе.
J

Уколико сте пропустили час географије на  РТС 3 и РТС планети  можете погледати ОВДЕ

Упутства за наставне јединице:



Праве величине планета

Континенти



Облаци


Водопади




Једанаеста наставна недеља учења на даљину
                     од 25. 05. 2020. до 29. 05. 2020.
На РТС 3 погледајте  27.05.2020. час : Биљни и животињски свет  на Земљи, утврђивање.


Будимо одговорни!
Десета наставна недеља учења на даљину од18.05.2020. до23.05.2020.


На РТС 3 погледајте  20.05.2020. час : Воде на Земљи, утврђивање.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .
На реду је наставна тема : БИОСФЕРА – биљни и животињски свет на Земљи  (запишите у свеске).

Наставне јединице које данас  обрађујемо гледали сте на РТС-у 27. априла и 6. маја.

За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Назив лекције : Распрострањење биљног и животињског света ( (запишите у свеску).
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 154. до 160.стране).

Погледајте  презентацију, која ће вам помоћи да схватите главне особине, поделу и распрострањење флоре и фауне на планети Земљи  ОВДЕ 
У свеске напишите:
- биосфера
- абиотички фактори
- биотички фактори
- природне зоне су :
1. зона тропских кишних шума
2. зона савана ( љаноси и кампоси у Јужној Америци)
3. зона пустиња
4. зона средоземне вегетације
5. зона степа (прерија у Северној Америци, пампа у Јужној Америци)
6. зона шума умереног појаса ( листопадне, мешовите,четинарске)
7. зона тундре
8. зона поларних пустиња
- природне зоне се смењују и са порастом надморске висине - вертикална зоналност : листопадне шуме, мешовите шуме, четинарске шуме, планински пашњаци, вечити снег и лед

Научите лекцију
.
Одговорите на питања за проверу знања на 161.страни ( не шаљете ми!).

На реду је лекција  која ће вам помоћи да схватите позитивне и негативне стране деловања човека на поједине примерке флоре и фауне на планети Земљи.
Назив лекције :
Угроженост и заштита биљног и животињског света ( (запишите у свеску).
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 162. до 163.стране).

Погледајте презентацију Одрживи развој  ОВДЕ
У свеске напишите:
- заштита животне средине
- угрожене биљне и животињске врсте
- одрживи развој
- национални паркови, резервати природе, резервати биосфере,...

Научите лекцију.
Одговорите на питања за проверу знања на 163.страни ( не шаљете ми!).

Ваш домаћи задатак број 9 :
А) Попуни табелу:
(папир, А4 формата,  хоризонтално окрените и нацртајте табелу; сами одређујете величину реда и колоне)  
Природна зона
Друго име природне зоне
 (ако има)
Тип климе
Карактеристичне биљке
Карактеристичне животиње
специфичност
1.тропске кишне шуме
Џунгле-Азија;
Прашуме-Африка;
Селваси-
Ј.Америка
екваторија-лна
каучуково дрво,махагони,
тиково дрво,
абонос, кинин,
палисандер,
какаово дрво,
банане,
лијане
...
мајмуни,
змије,
птице (
папагаји, колибри),
инсекти,
јагуар,тигар,
тапири,
мравоједи
...
бујна вегетација,
високо дрвеће,
спратност,...
2.





3.





4.





5.





6.





7.





8.






Б) У
радити рад на тему: Угрожене биљке и животиње
тј. графички и/или текстуално представити по вашој жељи и на вама својствен начин, неке од угрожених примерака. (цртеж, мапа, табела, графикон, Word документ, Power point презентација и сл…).
Будите оригинални и креативни.
Домаћи задатак број 9 пошаљите ми у понедељак, 25. 05. 2020.
Погледајте видео:
Угрожене биљке и животиње


Да ли ће биљке и животиње преживети људе



Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Девета наставна недеља учења на даљину од 11.05.2020. до15.05.2020.


На РТС 3 погледајте  13.05.2020. час : Ваздушни омотач Земље, утврђивање.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .
Наставна јединица је : Воде на Земљи  - утврђивање.
Погледајте видео :        
Светско море    
      
Најдуже реке света   

За загревање урадите тест – провери своје знање у уџбенику (од 152 до 153.стране).
Тест на мејл ми НЕ ШАЉЕТЕ!
Пошто смо завршили наставну тему о водама путем квиза  утврђујемо градиво.
Ви састављате квиз.
Ваш домаћи задатак број 8 је да   саставите квиз на тему ВОДЕ НА ЗЕМЉИ ( од 124 до 149.стране).
Квиз  треба да садржи следеће елементе :
·         Име за сваку игру ( квиз се састоји од  5 игара);
·         Кратко написано објашњење игре;
·         Написана решења (одговори) за сваку игру;
·         Број бодова за сваку игру;
·         Задаци у играма су из обрађеног градива везаног за тему ( од 124 до 149.стране);
·         Обавезно је саставити 10 питања и распоредити  их у играма.
Питања за игре не преписујте из књиге! Будите оригинални и креативни.
Домаћи задатак број 8 пошаљите ми у уторак, 19. 05. 2020.

Вежбајте и учите:
Континенти и океани  ОВДЕ
Појмови из хидросфере  ОВДЕ   и  ОВДЕ  и  ОВДЕ


Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Осма наставна недеља учења на даљину  од 04.05.2020. до 09.05.2020.

На РТС 3 погледајте  06.05.2020. час : Угроженост и заштита биљног и животињског света. Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .
Наставну јединицу коју данас  обрађујемо гледали сте на РТС-у 22.априла.
За  рад припремите: уџбеник географије , свеску.
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 146. до 149.стране).
Назив  наставне јединице запишите у свеску :
                                               Човек и вода
Напишите кључне речи ( 149.страна) за ову лекцију као тезе испод назива лекције.
Одговорите на питања за проверу знања на 150.страни ( не шаљете ми).


Домаћи задатак број 7 :
 У свеске препишите  и одговорите на следећа питања:
1. Који су главни извори загађења вода?
2. Како се деле мере заштите вода?
3. Зашто је пластика велика опасност за воде на Земљи?
4. Који су основни загађивачи мора?
5. Како повећање броја становника утиче на загађивање вода на Земљи?
6. Која  привредна делатност је највећи загађивач копнених вода?
7. Који део речне долине је најмање угрожен поплавама?
8. Да ли је становништво Србије изложено дејству цунамија? Објасни
.
Домаћи задатак број 7 пошаљите ми у уторак, 12. 05. 2020."
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Седма наставна недеља учења на даљину од 27.04.2020. до 30.04.2020.


На РТС 3 погледајте  29.04.2020. час : Распрострањење биљног и животињског света
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .

За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 142. до 145.стране).

Погледајте презентацију о ЈЕЗЕРИМА  ОВДЕ
Назив  наставне јединице запишите у свеску  и  з
авршите  започете тезе :
                              Језера и ледници
- елементи језера су :
   1.
   2.
- добијају воду :
- губе воду :
- код депресије површина воде и дно басена је ________нивоа мора ( пример је__________ језеро)
- код криптодепресије површина воде је___________, дно басена је __________нивоа мора      ( пример је__________ језеро)
- према постанку _____________ басена језера се деле на:
А) ПРИРОДНА                                   Б) ВЕШТАЧКА
1.
2.
а)
б)
3.
4.
5.
6.
- ледник (настаје изнад _________________)
Одговорите на питања за проверу знања на 145.страни ( не шаљете ми!).

За домаћи задатак број 6  изаберите једно и од понуђених језера и попуните  табелу.
Понуђена језера су: Бајкалско језеро, Викторија језеро, Онтарио језеро,
 Боденско језеро, Скадарско језеро. 


Име језера

Наведи његове елементе

Којој групи припада по постанку

Објасни постанак (својим речима)

Именуј притоке

Именуј отоке

Наведи његов значај

Континент на коме се налази

Држава у којој се налази

Највећа насеља


Ширину редова у табели одређујете сами. Табелу попуните својим речима.
Домаћи задатак број 6 пошаљите ми у уторак 05. 05. 2020.

Ово су дани  када путовања недостају...



                                          
          

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !



Шеста наставна недеља учења на даљину од 21.04.2020.до 25.04.2020.


На РТС 3 погледајте 22.04.2020. час : Загађивање и заштита вода
Пишите белешке у свеску са часа на РТС-у.


Ове недеље треба да поновите и утврдите обрађене лекције из хидросфере.
Прочитајте лекције из ваше књиге ( од 124- 140.стране).
Утврдите кључне речи после сваке лекције.
Урадите самопроцену знања.
Сами проверите колико знате самостално да објасните кључних речи:
26 – 32 кључне речи      Веома успешно! Настави да се трудиш.
19 – 25 кључних речи     Успешно!  Потруди се више.
1 – 18  кључних речи      Добро је!   Следећи пут можеш и боље.

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Пета наставна недеља учења на даљину  од 14.04.2020. до 16.04.2020.
                           
 На РТС 3 погледајте 15.04.2020. час : Воде на копну

За наш заједнички рад припремите: уџбеник географије ( од 134. до 140.стране), свеску, географски атлас.
Лекцију прочитајте из ваше књиге.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :
               Воде на копну; Подземне воде и извори; Реке
Запишите у свеску:
Распоред воде на Земљи  је:
    97
%  у Светском мору (слана вода у океанима и сланим језерима);
      3
% на копну ( слатка вода: 69 % је лед; 30 % подземна вода; 0,26% реке и језера).
Урадите први геофокус на страни 134. у књизи.
У ваше свеске напишите како се деле воде на копну.
У ваше свеске означите и следеће појмове:
- подземне воде
- издан
- артешка издан
- извор
- бунар
 Када кажем означите мислим да их напишете у форми значења. На пример: подземне воде су воде које се налазе у Земљиној унутрашњости  у пукотинама стена и земљишту.
У ваше свеске напишите типове извора.
                           Одговорите на питања за проверу знања на 136.страни( не шаљете ми!).
У вашим свескама:
- набројте површинске воде;
- дефинишите водоток;
-
поделите водотоке према присуству воде у кориту.
Урадите геосазнање  на страни 137. у књизи.
У вашим свескама:
- поделите водотоке према количини воде;
- дефинишите реку;
-
набројте елементе реке од извора до ушћа;
- поделите ушће према облику.
Пронађите на физичко –географској карти света реке : Дунав, Волгу ( Европа),
Нил (Африка) , Мисисипи ( Северна Америка).
Пронађите у које се водене површине ове реке уливају.
Погледајте  како изгледају ушћа ових река.
Урадите први геофокус  на страни 138. у књизи.
У вашим свескама:
- напишите главне одлике равничарских река;
- напишите главне одлике планинских река.
У ваше свеске означите ( напишете их у форми значења ) следеће појмове:
- речни систем
- речна мрежа
- речни слив
- развође
- пад реке
- водостај
- протицај
-понорница
Све реке које су именоване у лекцији пронађите на физичко географској карти света или појединог континента.
Урадите:
- трећи геофокус  на 138. страни;
- геофокус на 139.страни;
- геофокус на 140.страни;
- геосазнање на 140.страни у књизи.
Одговорите на питања за проверу знања на 141.страни ( не шаљете ми!).

ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  број 4. :             пошаљите ми на мејл    22.04.2020. !
Ово је ваш први истраживачки рад.
Понуђене су реке: Тиса, Дунав, Волга, Амазон, Нил, Јангцекјанг, Мисисипи,  Конго, Хоангхо,  Амур.
Од понуђених река изабери једну.
Пронађи податке о основним одликама изабране реке ( извор, протицај, облик ушћа, дужина, веће притоке (леве, десне), водостај, површина слива, економски значај, ...).
У истраживању користите литературу  која вам је доступна ( уџбеник, географски атлас, енциклопедије, сајтови...).
Смислите назив рада - задатка и изаберите како ћете га урадити.
Рад - задатак можете урадити као:
- реферат (
Word);
- плакат;
-
ppt презентација ( Power Point );
- мапа ума.
Ако има нејасноћа питајте путем мејла.

ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  број 5. :            пошаљите ми на мејл     20.04.2020. !


Међународни дан планете Земље се обележава 22. априла и има за циљ да се подигне ниво еколошке свести, али и мотивишу деца, како би се укључила у борбу за очување наше планете.
Дан планете Земље је дан свих нас. Све што радимо, добро и лоше, за нашу животну средину  највише утиче  на наш живот,  и зато је важно да не мислимо  на Дан планете Земље и како да јој помогнемо само овог дана, већ сваког дана у години.
 Један дан не може да промени ништа ако свакодневним неодговорним односом према животној средини и окружењу у коме живимо, загађујемо  земљу, воду и ваздух и угрожамо биљне и животињске врсте.
Одговорни однос према нашој племенитој Планети која нам даје живот је одговорни однос према садашњости нас самих, али и одговорни однос према будућности наше деце.
Фокус 50. Дана планете Земље биће борба против климатских промена као једног од највећих изазова човечанства данас.
Тема вашег задатка је  ДАН ПЛАНЕТЕ ЗЕМЉЕ.
Тему можете урадити као:
- песму ( саставити, илустровати);
- причу  (саставити, илустровати);
- плакат (нацртати);
- едукативне поруке ( написати, илустровати);
-
ppt презентације ( Power Point );
- изложба еколошких радова ( направити од рециклираног материјала, сликати);
- нешто друго ( ви смислите).

Малим променама у свом понашању можемо много помоћи  нашој планети Земљи.
Потрудите се !

Срећан  Ускрс свим ученицима који  га прослављају по Јулијанском календару !
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Четврта наставна недеља учења на даљину  
од 06.04.2020. до 09.04.2020.
                             На РТС 3 погледајте 08.04.2020. час : Хидросфера –увод

Поновићемо који омотачи чине географски омотач  ( литосфера, атмосфера, хидросфера, биосфера). Обрадили смо литосферу и атмосферу.

Наша следећа наставна тема је ХИДРОСФЕРА ( ВОДЕНИ ОМОТАЧ ЗЕМЉЕ) (напишите у свеске назив теме).
За наш заједнички рад припремите: уџбеник географије ( од 124. до 133.стране), свеску, географски атлас.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :
               Светско море;  Особине и кретање воде Светског мора
Лекцију прочитајте из ваше књиге. У ваше свеске упишите шта чини Светско море. Напишите  називе океана ( погледајте карту Океани света на 125.страни; пронађите океане  на карти света у вашим атласима).
Напишите  поделу мора која је наведена и нађите на карти света по један пример за сваки од њих – ивично, средоземно, међуострвско, да створите слику на чему је заснована та подела.
У свеску означите и следеће појмове: залив, мореуз. Када кажем означите мислим да их напишете у форми значења. На пример: залив је део океана или мора који дубље залази у копно. Обратите пажњу на типове залива и повежите их са наставним садржајима везаним за рељеф. Подсети се којим ерозијама су настали поменути облици рељефа! 
Погледајте  презентацију о Светском мору ОВДЕ

Урадите питања за проверу знања на 128.страни.
Лекцију прочитајте из ваше књиге
( Особине и кретање воде Светског мора).
У ваше свеске напишите које су особине  воде Светског мора.
У свеске на
пишите како се креће вода Светског мора.
 Погледајте  презентацију о кретању и особинама воде Светског мора ОВДЕ


Урадите питања за проверу знања на 133.страни.
Ове задатке ( 128 и133.страни) ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију, поновите, размислите па покушајте поново да урадите. 
Учите и радите задатке, ускоро вас очекује  провера.
Додатни задаци за вежбање су:
- геофокус , геокарта, геомат  у оквиру лекције (од 124до133.стране)
Играјте се и учите:
Хидросфера - Светско море  ОВДЕ
Својства и кретања морске воде  ОВДЕ

Срећан  Ускрс свим ученицима који  га прослављају по Грегоријанском календару!
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Трећа наставна недеља учења на даљину 
 од 30.03.2020. до 03.04.2020.


На РТС 3 погледајте 01.04.2020. час : Атмосфера:  клима 
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте поновили обрађено градиво.
Обрадили смо ваздушни омотач Земље –АТМОСФЕРУ.
Проверите своје знање тако што ћете урадити тест на 121,122 и 123.страни. Овај тест ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију у уџбенику поновите,  погледајте презентацију , размислите па покушајте поново да урадите. 


ДОМАЋИ ЗАДАТАК:  ПРОВЕРА  -  Овај задатак је у виду упитника, где на један другачији начин проверавате своје знање. ОБАВЕЗНО ЈЕ ДА СВАКО УРАДИ  ДО 04.04.2020.! 


Додатни задатак за систематизацију градива  АТМОСФЕРА:
У свеску нацртати мапу ума за АТМОСФЕРУ.
Будите вредни и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !





Друга наставна недеља учења на даљину  од 23.03.2020. до 27.03.2020.


На РТС 3 погледајте 25.03.2020. час : Атмосфера, време
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте поновили обрађено градиво.
За наш заједнички рад припремите: уџбеник географије (101,111, 112, 113 и 114.страна) свеску, географски атлас.
Ове недеље назив  наставне јединице (запишите у свеску) :

Климатски чиниоци и типови климе

Погледајте пажљиво презентацију  Климатски чиниоци (фактори)  ОВДЕ.
У свеске  напишите следеће:
- клима је просечан вишегодишњи режим времена у неком месту
-климатски чиниоци (фактори ) су:
1.удаљеност од екватора
2.распоред копна и мора
3.рељеф
4.морске струје
5.вегетација
6.људска делатност.
Погледајте пажљиво презентацију  Типови климе и загађеност атмосфере  ОВДЕ.

У свеске  напишите следеће:
Основни типови климе су :
1.екваторијална
2.тропска (саванска)
3.монсунска
4.пустињска
5.средоземна
6.суптропска влажна
7.умерена
8.субполарна
9.поларна
10.планинска

-
човек и клима
-екологија
-загађење ваздуха
-киселе кише
-глобално загревање
-озонске рупе
-атмосферске непогоде
-мере заштите
-одрживи развој


ДОМАЋИ ЗАДАТАК   број 2. :
Научити лекцију користећи презентацију, уџбеник и географски атлас.
Нацртајте у свесци овакву табелу и попуните је:
ТИПОВИ КЛИМЕ
КАРАКТЕРИСТИКЕ
ЗАСТУПЉЕНОСТ(област где се јавља)
1.екваторијална


2.тропска (саванска)


3.монсунска


4.пустињска


5.средоземна


6.суптропска влажна


7.умерена


8.субполарна


9.поларна


10.планинска




Попуњену табелу сликајте и пошаљите ми на мејл  до 30.03.2020. !


Одговорите на питања за проверу знања на 115.  и 119. страни.
Ове задатке ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију , поновите, размислите па покушајте поново да урадите. Питајте путем мејла, па ћу вам  и ја помоћи.
Учите и радите задатке, ускоро вас очекује другачија провера.
Додатни задаци за вежбање су:
-геомат на111.страни
- геофокус на110.,111.страни у уџбенику.

Играјте се и учите: 

Климатски фактори  ОВДЕ
Типови климе  ОВДЕ
Будите вредни и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

20.03.2020.


Погледајте презентацију о климатским елементима ОВДЕ
Домаћи  број 1. ми пошаљите на мејл до следећег часа географије.
Играјте се и учите:
Временски елементи- јединице и инструменти ОВДЕ
Временски елементи- инструменти ОВДЕ 

19.03.2020.


Прочитати лекцију из уџбеника :
Време и кима (101- 107.страна у уџбенику).

ДОМАЋИ ЗАДАТАК  број 1:
Одговорити на питања за проверу знања на 107. , 108. и 109. страни.

Додатни задаци за вежбање су:
-геомат на102.страни
- геосазнање на 102., 103. и 105. страни
- геофокус на105.страни у уџбенику.

Нема коментара:

Постави коментар

21.03.2020.

Поштовани ученици, да би што боље савладали градиво учењем на даљину у наредном периоду, упутства и задаци су груписани по разредима. Пр...