Седми разред


Драги седмаци,
настављамо са радом.
Пажљиво прочитајте  упутства за наставне јединице .
Домаће задатке сликајте и проследите ми на е маил
gocagea@gmail.com 
У наслову мејла написћете ваше име, презиме и разред  .
Обавезно пратите образовни програм/настава  на даљину РТС 3 и РТС планета.
Комуницираћемо путем мејла и вибер групе.
J

Уколико сте пропустили час географије на  РТС 3 и РТС планети  можете погледати ОВДЕ 


Упутства за наставне јединице  :
Антарктик

Аустралија

Пустиње



Становништво Јужне Америке

Једанаеста наставна недеља учења на даљину
  
од 25. 05. 2020. до 29. 05. 2020.

На РТС 3 погледајте  27. 05. 2020. час : Регионална географија света, систематизација.


Будимо одговорни!

Десета наставна недеља учења на даљину од18.05.2020.до 23.05.2020.


На РТС 3 погледајте  20.05.2020. час : Поларне области , обрада.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .

За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Назив теме :
ПОЛАРНЕ ОБЛАСТИ ((запишите у свеску).
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 218. до 225.стране), а све географске појмове који се спомињу у лекцији пронађите на физичко-географској карти Арктика и Антарктика.
Погледајте  презентацију  Арктик  ОВДЕ
Погледајте
 презентацију   Антарктик  ОВДЕ
Научите лекцију.
Ваш домаћи задатак број 9 - А) :
Попуни табелу
( својим речима) :

АРКТИК
АНТАРКТИК
Набројати
заједничке карактеристике
( одлике )


Назив
(објаснити име)



Истраживачи



Географски
Положај



Границе,
величина



Облици  разуђености
( именовати највеће)



Рељеф



Клима
( одлике)



Биљне зоне
( вегетација)



Животиње



Природно
богатство



Становништво



Привреда



Насеља



Политичка
подела



Назив теме :
СВЕТ КАО ЦЕЛИНА ((запишите у свеску).
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 228. до 230.стране).

Погледајте  презентацију   Свет као целина  ОВДЕ
Погледајте
 презентацију   Глобализација  ОВДЕ

У ваше свеске запишите:
- колонијалзам
-
деколонизација
-
неоколонијализам
- глобализација
- мултинационалне корпорације
- улога мас-медија у глобализацији
- глобалисти и антиглобалисти
-194 независне државе
- Организација уједињених нација
- међународне организације (ЕУ, НАТО,...)

Научите лекцију.
Ваш домаћи задатак број 9 – Б):
Урадите рад на тему: Шта доноси будућност –моје лично мишљење?,
по вашој жељи и на вама својствен начин (рукопис, Word документ или Power Point презентација) 
Будите оригинални и креативни.
Домаћи задатак број 9 (А), Б)) пошаљите ми у понедељак, 25. 05. 2020.


Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Девета наставна недеља учења на даљину од 11.05.2020. до15.05.2020.
На РТС 3 погледајте  13.05.2020. час : Аустралија и Океанија , систематизација.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .

За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.

Погледајте презентацију Аустралије ( друштвене одлике) ОВДЕ 
Погледајте видео о Абориџинима  

Погледајте презентацију Аустралија-држава континент  ОВДЕ 

Погледајте презентацију Океанија и Нови Зеланд ОВДЕ 
Лекције прочитајте из ваше књиге( од 205. до 213.стране), а све географске појмове који се спомињу у лекцијама пронађите на физичко-географској  и политичкој карти Аустралије и Океаније.
У свеске запишите кључне речи и појмове (207, 209 , 211 и 213. страна).
Научите лекције.
Домаћи задатак број 8 :
А) Направити  географску разгледницу  Новог Зеланда
    -  
изаберите:
или природне одлике ( рељеф, клима, воде, биљни и животињски свет,...); или друштвене одлике ( становништво, насеља, привреда,..);
   - може један елемент или више елемената природних одлика;
   - може један елемент или више елемената друштвених одлика;
    - може се радити као: плакат;
                                          цртеж (
paint);
                                          
 један слајд ppt презентације ( Power Point ).
    Б) У
радити један интервју по жељи:
    изаберите:
    или
са Џејмсом Куком (откриће и насељавање Аустралије);
   
или са једним Абориџином (староседеоцем Аустралије-протеривање  и њихово истребљење).
Будите оригинални и креативни.
Домаћи задатак број 8 пошаљите ми у уторак, 1
9. 05. 2020.

Играјте се и учите:
Аустралија – градови   ОВДЕ
Аустралија – државе и територије   ОВДЕ 
Аустралија – државе и главни градови ОВДЕ 
Океанија – политичка подела ОВДЕ 

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Осма наставна недеља учења на даљину  од 04.05.2020. до 09.05.2020
.
На РТС 3 погледајте  06.05.2020. час : Аустралија и Океанија,обрада.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .
До сада смо обрадили континенете: Азију, Африку, Северну Америку и Јужну Америку.
Назив нове наставне теме је АУСТРАЛИЈА И ОКЕАНИЈА ( запишите у свеске).
За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Лекцију прочитајте из ваше књиге( од 198. до 204.стране), а све географске појмове који се спомињу у лекцији пронађите на физичко-географској карти Аустралије.
У свеске запишите кључне речи и појмове (200, 203 и 204. стране).
Научите лекцију.

Погледајте презентацију( само природне одлике) Аустралије ОВДЕ 

Домаћи задатак број 7 :
 У свеске препишите  и одговорите на следећа питања:
1. Напиши име најмањег континента по површини и објасни како је добио име.
2. Од ког континента је Аустралија најудаљенија?
3. Које се морфолошке целине издвајају у рељефу Аустралије?
4. Наброј највеће пустиње Аустралије и напиши у ком делу континента се  налазе.
5. Пажљиво прочитај лекцију па попуни табелу траженим подацима.

ТИПОВИ КЛИМЕ
ВЕГЕТАЦИЈА
ИСТОЧНА
 АУСТРАЛИЈА


СЕВЕРНА
АУСТРАЛИЈА


ЗАПАДНОАУСТРАЛИЈСКА ВИСОРАВА


ЈУГ
 АУСТРАЛИЈЕ


ОСТРВО
ТАСМАНИЈА


6. Размисли и објасни који делови континента имају најповољније климатске услове за живот и рад људи?
7. Наведи који су фактори утицали на формирање јединственог биљног и животињског света Аустралије?
8. Напиши име највећег коралног гребена на свету.Објасни ко га је створио.

Домаћи задатак број 7 пошаљите ми у уторак, 12. 05. 2020.

Играјте се и учите:
Обале, рељеф, реке, језера и пустиње Аустралије   ОВДЕ

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Седма наставна недеља учења на даљину од 27.04.2020. до 30.04.2020.


На РТС 3 погледајте  29.04.2020. час : Јужна Америка , систематизација
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .

Погледајте презентације :
Бразил   ОВДЕ                      Аргентина ОВДЕ 

За домаћи задатак број 6  попуните  табелу:

Име  државе
БРАЗИЛ
АРГЕНТИНА
Представи заставу државе


Главни град


Рељеф ( навести називе присутних облика рељефа)


Веће реке и језера


Заступљени климатски типови


Природне зоне


Одлике становништва


Привредне одлике


Највећи градови


Истражи на интернету , а затим напиши по две занимљиве чињенице о одабраним државама



Ширину редова у табели одређујете сами. Табелу попуните својим речима.
Домаћи задатак број 6 пошаљите ми у уторак 05. 05. 2020.

 Ово су дани  када путовања недостају...

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !



Шеста наставна недеља учења на даљину од 21.04.2020. до25.04.2020.


На РТС 3 погледајте 22.04.2020. час : Јужна Америка
Пишите белешке у свеску са часа на РТС-у.


Ове недеље треба да поновите и утврдите обрађене лекције са претходних часова.
Прочитајте лекције из ваше књиге ( од 174- 186.стране).
Утврдите кључне речи после сваке лекције.
Урадите самопроцену знања.
Сами проверите колико знате самостално да објасните кључних речи:
38 – 47 кључних речи      Веома успешно! Настави да се трудиш.
28 – 37 кључних речи      Успешно!  Потруди се више.
  1 – 27  кључних речи      Добро је!   Следећи пут можеш и боље.

За даљи рад припремите: уџбеник географије (187 до 193. стране) и  географски атлас.
Прочитајте  лекције о Бразилу и Аргентини.

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Пета наставна недеља учења на даљину  од 14.04.2020. до 16.04.2020.

                     На РТС 3 погледајте  15.04.2020. час : Северна Америка –систематизација
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте поновили и систематизовали  градиво.
За  рад припремите: уџбеник географије (182 до 186. стране), свеску, географски атлас (физичко географска карта Јужне Америке, политичка карта Јужне Америке).
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :

                                   Друштвено-економске одлике Јужне Америке
Погледајте    презентацију Јужна Америка-друштвено-економске одлике  ОВДЕ 
Лекцију прочитајте из ваше књиге.
Све географске појмове пронађите на географској карти.

У
ваше свеске напишите:
- староседеоце овог континента;
- ко и када је покорио староседеоце;
- број становника континента;
- именујте ретко насељене делове континента;
- именујте густо насељене делове континента;
- именујте европске досељенике;
-  расни састав;
- објасни појам расни мешанци (мелези):
                                       - местици;
                                       - мулати;
                                       - замбоси.
- именујте државе у којима је већинско бело становништво;
- именујте државе где највише живе Црнци и мулати;
- верска, језичка и економска  структура;
- висока урбанизација;
- именујте највеће градове;
- набројте природно богатство;
- набројте гране пољопривреде;
- именујте државе које извозе кафу;
- именујте државе које су произвођачи говеђег меса;
- површине под шумама;
- именујте делове континента богате рудама и минералима;
- именујте најразвијеније  индустријске државе;
- набројте најважније саобраћајнице;
- регионална подела континента;
- број независних држава;
- именујте континенталне државе;
- именуј зависну територију.
Усмено одговорите на питања на 183, 185,186.страни.Тако вежбате како сте научили лекције.Уколико не знате да дате одговор на неки задатак вратите се на лекцију, поновите, размислите па покушајте поново.
Учите и вежбајте, ускоро вас очекује  провера!
Играјте се и учите:

Јужна Америка- државе  ОВДЕ 
Јужна Америка- градови  ОВДЕ 

ДОМАЋИ ЗАДАТАК   број 5. :            пошаљите ми на мејл     21.04.2020. !

Међународни дан планете Земље се обележава 22. априла и има за циљ да се подигне ниво еколошке свести, али и мотивишу деца, како би се укључила у борбу за очување наше планете.
Дан планете Земље је дан свих нас. Све што радимо, добро и лоше, за нашу животну средину  највише утиче  на наш живот,  и зато је важно да не мислимо  на Дан планете Земље и како да јој помогнемо само овог дана, већ сваког дана у години.
 Један дан не може да промени ништа ако свакодневним неодговорним односом према животној средини и окружењу у коме живимо, загађујемо  земљу, воду и ваздух и угрожавамо биљне и животињске врсте.
Одговорни однос према нашој племенитој Планети која нам даје живот је одговорни однос према садашњости нас самих, али и одговорни однос према будућности наше деце.
Фокус 50. Дана планете Земље биће борба против климатских промена као једног од највећих изазова човечанства данас.
Тема вашег задатка је  ДАН ПЛАНЕТЕ ЗЕМЉЕ.
Тему можете урадити као:
- песму ( саставити, илустровати);
- причу  (саставити, илустровати);
- плакат (нацртати);
- едукативне поруке ( написати, илустровати);
-
ppt презентације ( Power Point );
- нешто друго ( ви смислите).
Малим променама у свом понашању можемо много помоћи  нашој планети Земљи.
Потрудите се !

Срећан  Ускрс свим ученицима који  га прослављају по Јулијанском календару !
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Четврта наставна недеља учења на даљину  од 06.04.2020. до 09.04.2020.
       На РТС 3 погледајте 08.04.2020. час : Средња Америка
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте поновили и проширили обрађено градиво.

За даљи рад припремите: уџбеник географије (176 до 181. стране), свеску, географски атлас (физичко географска карта Јужне Америке).
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :


 Природне одлике Јужне Америке


Лекцију прочитајте из ваше књиге.Све географске појмове пронађи на географској карти.
У
ваше свеске напишите:
-
каква је обалска разуђеност и именујте облике обалске разуђености;
- набројте морфолошке целине;
- именујте део континента који припада Ватреном појасу Пацифика;
- набројте топлотне појасеве кроз које се пружа континент;
- набројте климатске факторе који утичу на климу континента;
- напишите клима – природна зона које владају на континенту (од севера ка југу)
   пример : екваторијална клима – селваси ( тропске кишне шуме),...;
- где је изражена вертикална зоналност;
- именујте биљне културе које воде порекло из тропских кишних шума;
- напишите разлог угрожености  природних зона;
- именујте ендемичне животињске врсте континента;
- напишите зашто је континент богат водом;
- набројте океанске сливове и реке који им припадају на континенту;
- напишите врсте језера  која се јављају на континенту;
- именујте највећа језера континента.
Погледајте  поново  презентацију Јужна Америка-природне одлике (трећа наставна недеља).
Усмено одговорите на питања на 177, 180,181.страни.Тако вежбате како сте научили лекције.Уколико не знате да дате одговор на неки задатак вратите се на лекцију, поновите, размислите па покушајте поново.
Учите и вежбајте, ускоро вас очекује  провера!

Играјте се и учите:

Јужна Америка-обале, рељеф и воде  ОВДЕ



Срећан  Ускрс свим ученицима који  га прослављају по Грегоријанском календару!
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Трећа наставна недеља учења на даљину  од 30.03.2020. до 03.04.2020.

На РТС 3 погледајте 01.04.2020. час : Северна Америка
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте поновили и проширили обрађено градиво.
Ове недеље  прво утврђујемо Средњу Америку, а после обрађујемо нову наставну јединицу.
Поновите обрађене лекције од 159 до 169.стране. Урадите домаћи задатак број 4.
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  број 4.               пошаљите ми на мејл   03.04.2020. !
Одговорите на следећа питања (прво их препишите у свеску):

1. Које океане спаја Панамски канал?
2.
У ком се топлотном појасу налази Средња Америка?
3. Допуни реченице:
а) Средњу Америку осим копна чине и три острвске групе:________  ________ _______
б) Природна граница између Средње и Северне Америке је______________________
в) Службени језику већем броју држава Средње Америке је_____________________
г) Највећи град Средње Америке је ___________________________________.
4. Које су најпознатије преколумбовске  цивилизације Средње Америке?
5. Заокружи слово испред тачног одговора.
а) Све државе Средње Америке излазе на море и имају развијен поморски саобраћај.
б) Катастрофалан земљотрес погодио је острво Хаити.
в) Највећи део Мексика заузима Мексишка низија.
7. Дати су следећи појмови:
   туризам, острво, мулати, дуван, Варадеро, никл, шећерна трска.
  Које је коначно решење ове асоцијације ?
8. Прецртај појмове који не припадају низу и објасни зашто :
    Оризаба, Попокатепетл, Колима, Везув, Кракатау.

За даљи рад припремите: уџбеник географије (174,175. страна) свеску, географски атлас (физичко-географска карта Јужне Америке).
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :


                                   ЈУЖНА АМЕРИКА  

Пажљиво прочитај лекцију  у уџбенику 174-175.страни
Све написане географске појмове пронађи у атласу (физичко-географска карта Јужне Америке). !
Погледајте пажљиво презентацију Јужна Америка-природне одлике  ОВДЕ.
У свеске  напишите следеће:
- континент (четврти по површини )
- припада Новом свету
- од 12,5 0 с.г.ш. до 560 ј.г.ш.
- од 350 з.г.д. до 81,50 з.г.д.
- екватор, јужни повратник
- Панамска превлака
- Дрејков пролаз

Научити обрађену лекцију о Јужној  Америци.Усмено одговорите на питања на 175. страни. Прочитајте природне одлике Јужне Америке за следећи час.

Будите вредни и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Друга наставна недеља учења на даљину  од 23.03.2020. до 27.03.2020.
На РТС 3 погледајте 25.03.2020. час : Азија, Африка, систематизација
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте систематизовали обрађено градиво.
Ове недеље обрађујемо следеће наставне јединице:
-
Природно – географске одлике средње Америке
- Друштвено-економске карактеристике средње Америке

За наш заједнички рад припремите: уџбеник географије (159,160,161,162,163,164,165. страна) свеску, географски атлас-карта Средње Америке.
Све написане географске појмове пронађи у атласу !
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :
                      
СРЕДЊА АМЕРИКА

Погледајте пажљиво презентацију Средња Америка ОВДЕ.
У свеске  напишите следеће:
- простире се измуђу Атлантског океана и Тихог океана ( запад-исток)
- простире се измуђу реке Рио Гранде и Панамског канала ( север-југ)
-дели се на:
1.КОНТИНЕНТАЛНИ ДЕО:

- полуострва Калифорнија и Јукатан
-планине Сијера Мадре (продужетак Кордиљера)
-Мексичка висораван
2.ОСТРВСКИ ДЕО:

-
Велики Антили
-
Мали Антили
-
Бахамска острва
-вулкани :Попокатепетл  и Оризабо (припадају Ватреном појасу Пацифика)
-влада :влажна тропска клима, суптропска (на северу регије),пустињска и полупустињска
-климатско-вегетацијаска зоналност: тера калиенте, тера темплада, тера фриа,
тера хелада, тера невада
-највећа река је Рио Гранде
-највеће језеро је Никарагва
-староседоци: Астеци и Маје
-досељеници:конквистадори (европски освајачи)
-Мелези: (мулати,местици и замбоси)
-највећи град  је Сијудад Мексико (Мексико Сити)
-природна богатства  су разноврсна: плодно земљиште, повољна клима, руде (сребро,никл,боксит,нафта...)
 -привреда је   осим у Мексику слабо развијена
-пољопривреда (шећерна трска,дуван,какао,банане,кукуруз...)
-прехрамбена инд., текстилна инд., хемијска и петрохемијска инд.
-туризам
-Средња Америка
= континентални део +острвски део
-континентални део
= Мексико+ Централна Америка ( копнена превлака између  јужног дела Мексика и Панамске превлаке)
-острвски део
= Карипска архипелаг ( Велики Антили, Мали Антили)+Бахамска острва..
-континентални део : 8 независних држава
-острвски део :25 независних држава, колнија и протектората
-држава Мексико

ДОМАЋИ ЗАДАТАК   број 2. :
Научити Средњу Америку користећи презентацију, уџбеник и географски атлас .
Одговорите на следећа питања
(прво их препишите у свеску):
1.Који простор обухвата Средња Америка?
2.Како се дели Средња Америка?
3.Шта чини острвски део ове регије?
4.Које су најизразитије рељефне целине Средње Америке?
5.Наведи староседеоце?
6. Ко су конквистадори?
7. Која је највећа држава Средње Америке?

Домаћи задатак број 2.  пошаљите ми на мејл  до 27.03.2020. !
Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију , поновите, размислите па покушајте поново да урадите. Питајте путем мејла, па ћу вам  и ја помоћи.
Учите и радите задатке, ускоро вас очекује другачија провера


ДОМАЋИ ЗАДАТАК   број 3. :
Научити Средњу Америку користећи презентацију, уџбеник и географски атлас .
Усмено одговорите на питања на 160,163,165. страни.
 А) Нацртајте у свеску  климатско- вегетацијске појасеве  на основу слике из презентације или слике из уџбеника на страни 166.страни.
Б) Напишите тезе за Мексико
Домаћи задатак број 3.  пошаљите ми на мејл  до 30.03.2020. !

Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију , поновите, размислите па покушајте поново да урадите. Питајте путем мејла, па ћу вам  и ја помоћи.
Учите и радите задатке.Све ваше задатке, мејлове...чувам у вашем портфолију. Према томе ћу вас оцењивати. Бићете о свему обавештени.

Играјте се и учите:
Средња Америка-обале, рељеф и воде  ОВДЕ
Средња Америка-државе   ОВДЕ

Будите вредни и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

20.03.2020.


Погледајте презентацију о Канади  ОВДЕ 
Домаћи задатак број 1. пошаљите 
ми на мејл до краја недеље.
Играјте се и учите:
Канада: обале,рељеф,воде   ОВДЕ
Канада:градови  ОВДЕ

19.03.2020.

Прочитати лекцију Канада из уџбеника (153- 156.страна у уџбенику).
У свеске написати тезе за лекције.

ДОМАЋИ ЗАДАТАК број 1 :
Одговорити на питања за проверу знања на 156. страни.
Као и до сада што смо радили напишете вежбе страна 156. , напишете редни број задатка   из књиге и одговорите  на питање. (питања се не преписују, пише се само одговор)

18. 03. 2020.

Прочитати лекцију Канада из уџбеника (153- 156.страна у уџбенику). На географској карти Канаде  потражити географске појмове који се спомињу у тексту.

17. 03. 2020

Прочитати лекцију Канада из уџбеника (153- 156.страна у уџбенику). На географској карти Канаде  потражити географске појмове који се спомињу у тексту.

Нема коментара:

Постави коментар

21.03.2020.

Поштовани ученици, да би што боље савладали градиво учењем на даљину у наредном периоду, упутства и задаци су груписани по разредима. Пр...