Шести разред


НАСТАВА НА ДАЉИНУ  VI РАЗРЕД
Драги шестаци,
настављамо са радом.
Пажљиво прочитајте  упутства за наставне јединице .
Домаће задатке сликајте и проследите ми на е маил
gocagea@gmail.com 
У наслову мејла написћете ваше име, презиме и разред  .
Можете се пријавити на е
ucionica.rs (кодом са корица вашег уџбеника) да вам наставни садржаји буду занимљивији. Решавајте понуђене задатке према својим могућностима.
Обавезно пратите образовни програм/настава  на даљину РТС 3 и РТС планета.
Комуницираћемо путем мејла и вибер групе.
J

Уколико сте пропустили час географије на  РТС 3 и РТС планети  можете погледати ОВДЕ 


Упутства за наставне јединице  :
Европа

Једанаеста наставна недеља учења на даљину 
 од 25. 05. 2020. до 29. 05. 2020.

На РТС 3 погледајте  27.05.2020. час : Друштвена географија, систематизација.


Будимо одговорни!

Десета наставна недеља учења на даљину од 18.05.2020.до 23.05.2020.


На РТС 3 погледајте  20.05.2020. час : Географија Европе , систематизација.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .

Наставну јединицу коју  данас  обрађујемо гледали сте на РТС-у 15.маја.
  
За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Назив лекције :
Друштвено-географске одлике и регионална подела Европе ((запишите у свеску).
Лекцију прочитајте из ваше књиге ( од 167. до 176.стране), а све географске појмове који се спомињу у лекцији пронађите на физичко-географској и политичкој  карти Европе.
Погледајте  презентацију друштвене одлике Европе  ОВДЕ

У свеске напишите:
- 10%  светског становништва ( Азија, Африка)
- просечна густина насељености 70ст/км2  (Азија)
- најнасељеније  су привредно развијене  области западне и средње Европе
- ретко насељени су северни делови
- највећу густину насељености има Монако, а најмању Исланд
- природни прираштај низак
- дуг просечан животни век ( 78година)
- у градовима живи 70% становништва
- континент емиграција и имиграција
- 60 народа
- индоевропска породица народа ( Словени, Германи, Романи, балтички народи, Келти,остали)
- уралска језичка породица ( Финци, Естонци,Мађари)
- хришћанство ( православље, католичанство, протестантизам), ислам, јудаизам
- насеља се разликују према локацији, функцији и трајности
-  конурбација Ранштад (Амстердам, Ротердам, Хаг)
- Енглески мегалополис ( Лондон, Ливерпул, Бирминген, Манчестер)
- Рајнско- рурски мегалополис ( градови у Немачкој и Холандији дуж тока Рајне и у Рурској области)
- привредно развијен континент
- развијене све привредне делатности
- мали % пољопривредног становништва
- регије Европе су:
1. Јужна Европа
2. Средња Европа
3. Западна Европа
4. Северна Европа
5. Источна Европа
- 44 независне државе( 32 републике, 12 монархија)

Научите лекцију.
Проверите своје знање тако што ћете одговорите на питања за проверу знања на:
 171, 174 и 177.страни
у уџбенику.  НЕ ШАЉЕТЕ ми те задатке!
Ваш домаћи задатак број 10 :
А) урадити „стабло народа Европе“ тј. графички представити (цртеж, мапа, табела, графикон…) по вашој жељи и на вама својствен начин, који све народи Европе живе у њој (језичеке породице, народи).
Б) Напишите реферат или есеј   на тему Регије Европе ( каоWord документ или као Power Point презентацију или у виду рукописа – уколико немате техничке могућности). 
Наравно, искористите све доступне ресурсе које имате интернет, енциклопедије, новине, …
                  Потребно је:
                 – описати географски положај сваке од европских регија;
                 – навести основне  природне карактеристике сваке регије Европе;
                 – описати основне друштвене карактеристике сваке регије Европе.
Будите оригинални и креативни.
Пишите својим речима, не преписујте!
Домаћи задатак број 10 пошаљите ми у понедељак, 25. 05. 2020.
Играјте се и учите:
Државе и главни градови  Европе  ОВДЕ
Државе Европе  ОВДЕ
Градови Европе ОВДЕ


Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Девета наставна недеља учења на даљину од 11.05.2020. до15.05.2020.


На РТС 3 погледајте  13.05.2020. час : Друштвене одлике Европе, обрада.
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .

За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Наставне јединице које данас  обрађујемо гледали сте на РТС-у.




Погледајте видео Везув -анимација ерупције

Лекције прочитајте из ваше књиге( од 158. до 166.стране) ), а све географске појмове који се спомињу у лекцијама пронађите на физичко-географској карти Европе.
Научите лекцијe.
Проверите своје знање тако што ћете одговорите на питања за проверу знања на:
 159, 163 и 166.страни
у уџбенику.  НЕ ШАЉЕТЕ ми те задатке!
У свеску напишете:
 ПРИРОДНЕ ОДЛИКЕ ЕВРОПЕ ( РЕЉЕФ, КЛИМА, ВОДЕ)
Домаћи задатак број 9 :
1. РЕЉЕФ ЕВРОПЕ
А) Заврши започете реченице:
Средња надморска висина Европе је____________(___________континент).
Највиша тачка Европе је _______________, висине _______________ м.
Најнижа тачка Европе је на ушћу __________ у ____________ језеро, висине__________ м.
Релативна висина највише и најниже тачке је ______________м. Напиши поступак рада :

Б) Попуни табелу:

ОБЛИК  РЕЉЕФА
ПОСТАНАК И ОСОБИНЕ
Балтички штит,
Руска плоча



Грампијенске пл.
Скандинавске пл.
Централни масив,
Ардени, Вогези,
Шварцвалд,
Средњонемачке пл.
Судети, Урал;
Родопске пл. Олимп



Пиринеји,  Алпи,
Карпати, Балкан, Кавказ,
Апенини, Динариди,
Шарско-пиндске пл.



Везув, Етна,
Хекла, Вулкано



Западноевропска,
Панонска, Прибалтичка (Немачко-пољска),
Панонсак, Влашка, Падска, Источноевропска



2. КЛИМА И БИЉНИ СВЕТ  ЕВРОПЕ
А) Заврши започету реченицу:
На климу Европе утичу климатски фактори:_______________________
_____________________________________________________________

 Б) Попуни табелу:
КЛИМА
ОДЛИКЕ КЛИМЕ
ПРИРОДНА ЗОНА
БИЉНИ СВЕТ
АТЛАНТСКА
(ОКЕАНСКА)




СРЕДОЗЕМНА
(МЕДИТЕРАНСКА)




КОНТИНТНТАЛНА







УМЕРЕНО-
КОНТИНЕНТАЛНА




СУБПОЛАРНА
(СУБАРКТИЧКА)




ПЛАНИНСКА





3. ВОДЕ ЕВРОПЕ
А ) Попуни табелу СЛИВОВИ И РЕКЕ:
СЛИВ
РЕКА
МОРЕ
ЕКОНОМСКИ ЗНАЧАЈ РЕКА
СЕВЕРНОГ ЛЕДЕНОГ ОКЕАНА




АТЛАНТСКОГ ОКЕАНА




СРЕДОЗЕМНОГ МОРА



ЦРНОГ МОРА


/
КАСПИЈСКОГ ЈЕЗЕРА


/
 Б ) Попуни табелу ЈЕЗЕРА:


ЈЕЗЕРА
ЕКОНОМСКИ ЗНАЧАЈ ЈЕЗЕРА
ТЕКТОНСКА



ЛЕДНИЧКА


РЕЧНА


КРАШКА


РЕЛИКТНА


ВЕШТАЧКА




Домаћи задатак број 9 пошаљите ми у уторак, 19. 05. 2020.

Играјте се и учите:
Рељеф Европе  ОВДЕ 

Планине Европе ОВДЕ

Реке Европе  ОВДЕ  и ОВДЕ

Језера Европе ОВДЕ

Разуђеност обала ОВДЕ

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !


Осма наставна недеља учења на даљину  од 04.05.2020. до 09.05.2020.

На РТС 3 погледајте  06.05.2020. час : Клима и биљни свет Европе.
На РТС 3 погледајте  09.05.2020. час :Картографија, систематизација
Пажљиво пратите лекције на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .
Обрадили смо градиво друштвене географије.
Назив наставне теме је ГЕОГРАФИЈА  ЕВРОПЕ (запишите у свеску)
Наставне јединице које данас  обрађујемо гледали сте на РТС-у  15. и 22.априла.
За  рад припремите: уџбеник географије , свеску, географски атлас.
Лекцију прочитајте из ваше књиге( од 151. до 152.стране).
Назив  наставне јединице и тезе запишите у свеску :
               Географске регије и регионалана географија
- према предмету проучавања географија се дели на:
1.
физичку ( рељеф, клима, воде,биљни и животињски свет)
2.
друштвену (становништво,насеља,привреду)
3.
регионалну
- географска регија
- регионализација
- регионална географија:
  а) регионална географија света
  б) национална регионална географија
Научите лекцију и одговорите на питања за проверу знања на 152.страни ( то ми не шаљете).

Лекцију прочитајте из ваше књиге( од 153. до 156.стране), а све географске појмове који се спомињу у лекцији пронађите на физичко-географској карти Европе.
Назив  наставне јединице и тезе запишите у свеску :
               Географски положај, границе, величина и обалска разуђеност Европе
-
име од асирске речи  
ереб  “ = залазак Сунца
- континент Старог света
- од 360 сгш до 710 сгш;
- од 9,50 згд до 660 игд
- П
= 10, 5 милиона км2 ( само је већа од Аустралије)
- г
ранице Европе (на истоку: планина Урал, река Урал, Каспијско језеро, Кавказ, Црно море, Босфор, Мраморно море, Дарданели и Егејско море;на југу: Средоземно море и Гибралтарски мореуз;на западу је Атлантски океан;на северу је Северни ледени океан)
- Евроазија ( копнена маса)
- континент ( дргачији друштвени, привредни и културни развој)
- најразуђеније обале ( океани, мора, полуострва, острва, мореузи, заливи)

Научите лекцију и одговорите на питања за проверу знања на 157.страни ( то ми не шаљете).
Домаћи задатак број 8 :
Ви сте капетан брода ( смислите име за брод) који се налази у луци на на северној обали острва Исланд. Ваш задатак је да допловите до источних обала полуострва Крим.
Уз помоћ географске карте у ваше свеске напишите кроз које океане, мора,мореузе, заливе сте пловили. Поред којих острва, полуострва (према страни света) сте пловили до Крима.
Брод 
_____________ креће на пловидбу  са северне обале острва Исланд.
Плови кроз...................( ви набрајате појмове, стране света).............

Брод _____________ је упловио  у луку на источној обали полуострва Крим.
Домаћи задатак број 8 пошаљите ми у уторак, 12. 05. 2020.

Играјте се и учите:
Границе и крајње тачке Европе  ОВДЕ
Океани и мора који запљускују Европу  ОВДЕ
Острва, полуострва, заливи и мореузи Европе ОВДЕ


Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Седма наставна недеља учења на даљину од 27.04.2020. до 30.04.2020.


На РТС 3 погледајте  29.04.2020. час : Воде Европе
Пажљиво пратите лекцију на ТВ-у, записујте у свеску најважније информације и радите задатке .
Погледајте   час  ИНТЕГРАЦИОНИ ПРОЦЕСИ


У уџбенику географије прочитајте  лекцију : Интеграциони процеси ( 144,145.страна).
У свеске напишите назив наставне јединице и кључне речи ( објасните њихово значење).
Научите лекцију.
Одговорите на питања за проверу знања на 146.страни .

За домаћи задатак број 7  саставите КВИЗ на тему ДРЖАВА И ИНТЕГРАЦИОНИ ПРОЦЕСИ.
Квиз  треба да садржи следеће елементе :
·       Име за сваку игру ( квиз се састоји од  5 игара);
·       Кратко написано објашњење игре;
·       Написана решења (одговори) за сваку игру;
·       Број бодова за сваку игру;
·       Задаци у играма су из обрађеног градива везаног за тему ( од 119 до 146.стране);
·       Обавезно је саставити 10 питања и распоредити  их у играма.

Питања за игре не преписујте из књиге! Будите оригинални и креативни.
Домаћи задатак број 7 пошаљите ми у уторак 05. 05. 2020.

Ово су дани  када путовања недостају...




Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Шеста наставна недеља учења на даљинуод 21.04.2020.до 25.04.2020.

На РТС 3 погледајте 22.04.2020. час : Хоризонтална и вертикална разуђеност Европе
Пишите белешке у свеску са часа на РТС-у.

Ове недеље треба да поновите и утврдите обрађене лекције са претходних часова.
Прочитајте лекције из ваше књиге ( од 133- 139.стране).
Утврдите кључне речи после сваке лекције.
Урадите самопроцену знања.
Сами проверите колико знате самостално да објасните кључних речи:
12 – 15 кључних речи      Веома успешно! Настави да се трудиш.
  8 – 11 кључних речи     Успешно!  Потруди се више.
  1 – 7  кључних речи      Добро је!   Следећи пут можеш и боље.

За даљи рад припремите: уџбеник географије (141 до 142. стране), свеску, географски атлас.
Прочитајте  лекцију : Територијални интегритет и спорови

У свеске напишите назив наставне јединице и кључне речи ( објасните њихово значење).
Урадите  геосазнање на 141. страни .
Научите лекцију.
Одговорите на питања за проверу знања на 143.страни .

Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Пета наставна недеља учења на даљину  од 14.04.2020. до 16.04.2020.
                           
 На РТС 3 погледајте  15.04.2020. час : Регионална географија

За наш рад припремите: уџбеник географије (137 до 139. стране), свеску, географски атлас.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :

                                   Политичко-географска карта света после
                                                            Другог светског рата
Лекцију прочитајте из ваше књиге.
Напишите
 у свеску објашњење за појмове:
- колонијализам
- колонијална сила ; (именуј колонијалне силе )
- деколонизација
- неоколонијализам.
Посматрај тематску карту : Колонијална подела Африке 1950. године.
 У  атласу  на политичкој карти Африке пронађи које државе и чије  су биле колоније.
У свеску напишите :
- имена држава Африке које нису биле колоније;
- период када је почео процес деколонизације Африке;
- годину када је највише држава Африке стекло независност;
- период када је стекло независност више од 20 држава;
 - имена држава Африке које су последње стекле независност; (година);
- када и како је настала Еритреја;
- када и како је настао Јужни Судан.
 У  атласу  на политичкој карти Азије пронађите  независне државе 1945.године и државе које су биле колоније (прочитај на 138 и 139. страни имена држава).
Напишите у свеску:
- када је почео процес деколонизације  држава Азије;
- колико је било независних држава 1945.године на простору Азије;
- наброј колонијалне силе  у Азији;
- када и како су настале Северна и Јужна Кореја;
- како је настала држава Вијетнам;
- именуј државе које су настале на простору Азије распадом Совјетског Савеза;
- именуј најмлађу државу Азије ( када је настала).
Посматрај политичку карту Северне Америке у атласу.
Уради геосазнање на 139. страни.
Напишите у свеску:
- када су САД вратиле  Зону Панамског канала Панами.
Посматрај политичку карту Јужне Америке у атласу.
Напишите у свеску:
- када и од кога је већина држава Јужне Америке
стекла независност;
- које државе и од кога су стекле независност после Другог светског рата.
Научите лекцију.
Одговорите на питања за проверу знања на 140.страни ( то ми не шаљете).

ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  број 6. :            пошаљите ми на мејл     21.04.2020. !

Међународни дан планете Земље се обележава 22. априла и има за циљ да се подигне ниво еколошке свести, али и мотивишу деца, како би се укључила у борбу за очување наше планете.
Дан планете Земље је дан свих нас. Све што радимо, добро и лоше, за нашу животну средину  највише утиче  на наш живот,  и зато је важно да не мислимо  на Дан планете Земље и како да јој помогнемо само овог дана, већ сваког дана у години.
 Један дан не може да промени ништа ако свакодневним неодговорним односом према животној средини и окружењу у коме живимо, загађујемо  земљу, воду и ваздух и угрожавамо биљне и животињске врсте.
Одговорни однос према нашој племенитој Планети која нам даје живот је одговорни однос према садашњости нас самих, али и одговорни однос према будућности наше деце.
Фокус 50. Дана планете Земље биће борба против климатских промена као једног од највећих изазова човечанства данас.
Тема вашег задатка је  ДАН ПЛАНЕТЕ ЗЕМЉЕ.
Тему можете урадити као:
- песму ( саставити, илустровати);
- причу  (саставити, илустровати);
- плакат (нацртати);
- едукативне поруке ( написати, илустровати);
-
ppt презентације ( Power Point );
- изложба еколошких радова ( направити од рециклираног материјала, сликати);
- нешто друго ( ви смислите).

Малим променама у свом понашању можемо много помоћи  нашој планети Земљи.
Потрудите се !

Срећан  Ускрс свим ученицима који  га прослављају по Јулијанском календару !
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Четврта наставна недеља учења на даљину  
од 06.04.2020. до 09.04.2020.

На РТС 3 погледајте 08.04.2020. час : Интеграциони процеси

За даљи рад припремите: уџбеник географије (133до136. стране), свеску, географски атлас.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :

                                   Политичко-географска карта Европе после
                                                            Другог светског рата


Лекцију прочитајте из ваше књиге. У ваше свеске напишите који су процеси обележили  политичко-географске промене у Европи после Другог светског рата.
Напишите  пример за интеграцију и дезинтеграцију после Другог светског рата.
У свеску означите и следеће појмове:
-
Берлински зид;
- хладни рат;
-  уједињење Немачке;
-  распад СССР;
- распад СФРЈ;
- подела Чехословачке;
- распад Државне заједнице Србије и Црне Горе;
- транзиција
.
 Када кажем означите мислим да их напишете у форми значења.


Погледајте  презентацију Политичко-географска карта Европе после Другог светског рата  ОВДЕ

Урадите питања за проверу знања на 136.страни.
Ове задатке (136.страна) ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију, поновите, размислите па покушајте поново да урадите.Ову наставну јединицу сте пратили прошле среде на РТС 3.
Учите и радите задатке, ускоро вас очекује  провера.
Додатни задаци за вежбање су:
- геокарта, геобиблиотека  у оквиру лекције (од 133до136.стране)



Срећан  Ускрс свим ученицима који  га прослављају по Грегоријанском календару!
Будите здрави и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

Трећа наставна недеља учења на даљину  од 30.03.2020. до 03.04.2020.

На РТС 3 погледајте 01.04.2020. час : Држава и интеграциони процеси
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте поновили и проширили обрађено градиво.
Ове недеље  прво утврђујемо обрађено градиво о државама, а после обрађујемо нову наставну јединицу.
Поновите обрађене лекције од 119 до 128.стране. Урадите домаћи задатак број 4


ДОМАЋИ ЗАДАТАК БР.4: ПРОВЕРА  - Овај задатак је у виду упитника, где на један другачији начин проверавате своје знање. ОБАВЕЗНО ЈЕ ДА СВАКО УРАДИ  ДО 03.04.2020.! 


Додатни задатак :
Објасни шта је сепаратизам.

За даљи рад припремите: уџбеник географије (130,131. страна) свеску, географски атлас.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :

                                   Главни град и облик владавине  



Пажљиво прочитај лекцију  у уџбенику 130-131.страни
Погледајте пажљиво презентацију Главни град и облик владавине  ОВДЕ. 
У свеске  напишите следеће:
- главни град (престоница)
- типови главног града су:
    1. европски тип
    2. амерички тип
- премештање престоница
- облик владавине
- према облику владавине држава може бити :
 1. монархија
а) апсолутна монархија (Саудијаска Арабиј)
б) парламентарна монархија  ( УК, Белгија, Данска, Луксембург)
2. република
а) парламентарна република (Немачка, Италија, Мађарска)
б) парламентарно- председничке (Француска, Финска, Чешка, Србија,..)
в) председничке републике (Сједињене Америчке Државе)
- државе се према административно-теритиријалној  уређености могу поделити на:
1. просте  (унитарне –представљају јединствену територијалну целину, а државом се најчешће се руководи најчешће из главног града)
2. Сложене ( федерација, конфедерација

Одговорите на питања за проверу знања на 132. страни.
Ове задатке ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију , поновите, размислите па покушајте поново да урадите.
Додатни задаци за вежбање су:
- геобиблиотека 130.страна
- геосазнање  130.страна  у уџбенику.

ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  број 5.               пошаљите ми на мејл   05.04.2020. !
Одговорите на следећа питања (прво их препишите у свеску):
1. Како се деле државе према облику владавине?
2. Какву улогу у држави има главни град?
3. Који типови монархије постоје?
4. По чему се европски тип главног града разликује од америчког ?
5. Ако је тврдања тачна заокружи Т, а ако је нетачно, заокружи Н .
САД су апсолутна монархија.     Т   Н
У Србији председника републике бирају грађани на изборима.   Т    Н
Мађарска је парламентарна република.    Т   Н
 

Будите вредни и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !



Друга наставна недеља учења на даљину  од 23.03.2020. до 27.03.2020.
 
На РТС 3 погледајте 25.03.2020. час : Привреда, систематизација
Ову наставну јединицу ми смо урадили , а гледањем сте систематизовали обрађено градиво.
Ове недеље обрађујемо следеће наставне :
-Величина и облик  територије државе  ;
-Појам и функција државних граница .

За наш заједнички рад припремите: уџбеник географије (124,125. страна) свеску, географски атлас.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :
            
    Величина и облик  територије државе  

Погледајте пажљиво презентацију Величина и облик  територије државе ОВДЕ.
У свеске  напишите следеће:
-према  величини територије државе се деле на:
1.гигантске државе
2.велике државе
3.средње државе
4.мале државе
5.микро државе
-према облику територије  државе могу бити:
1.компактне државе
2.издужене државе
3.подељене државе
-есклава
-енклава

ДОМАЋИ ЗАДАТАК   број 2. :
Научити лекцију користећи презентацију, уџбеник и географски атлас.
 А) Нацртајте у свесци овакву табелу и попуните је:

ОДЛИКЕ   ДРЖАВА СА ВЕЛИКОМ ТЕРИТОРИЈОМ
ОДЛИКЕ   ДРЖАВА СА МАЛОМ ТЕРИТОРИЈОМ







Б) За своју изабрану европску државу напиши:
-----(име државе) --- према величини територије припада ----(напиши одговор)---,
а према облику територије припада ----(напиши одговор)---.

Решене  задатке под А) и Б)сликајте и пошаљите ми на мејл  до 27.03.2020. !

Одговорите на питања за проверу знања на 126. страни.
Ове задатке ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију , поновите, размислите па покушајте поново да урадите. Питајте путем мејла, па ћу вам  и ја помоћи.
Учите и радите задатке, ускоро вас очекује другачија провера.

Додатни задаци за вежбање су:
-геомат на124.страни
-геокарта на 125.страни
- геосазнање на 124,125.страни у уџбенику.
 За наставак нашег  заједничког рада ове недеље припремите: уџбеник географије (127,128. страна) свеску, географски атлас.
Назив  наставне јединице (запишите у свеску) :
                

  Појам и функција државних граница

Погледајте пажљиво презентацију Појам и функција државних граница ОВДЕ.
У свеске  напишите следеће:
-државна граница
-у односу на физичко-географске елементе  границе могу бити:
1.природне
2.вештачке
-у односу на географски размештај народа границе могу бити:
1.етничке
2.неетничке
-функција граница
-врсте граница су:
1.баријерне (изолујуће)
2.филтрирајуће (полупропусне)
3.контактне (сједињујуће)
4.интеграционе (повезујуће)
-гранични прелаз


ДОМАЋИ ЗАДАТАК   број 3. :
Научити лекцију користећи презентацију, уџбеник и географски атлас.
 А) Нацртајте у свесци овакву табелу и попуните је:

ВРСТЕ  ГРАНИЦА
 ОДЛИКЕ
1.баријерне

2.филтрирајуће

3.контактне

4.интеграционе



Б) Напиши дефиницију државне границе и граничног прелаза.
Решене  задатке под А) и Б)сликајте и пошаљите ми на мејл  до 30.03.2020. !
Одговорите на питања за проверу знања на 129. страни.
Ове задатке ми не шаљете.Уколико не знате да решите неки задатак вратите се на лекцију , поновите, размислите па покушајте поново да урадите. Питајте путем мејла, па ћу вам  и ја помоћи.

Додатни задаци за вежбање су:
-геокарта на 127, 128.страни;
- геофокус на 128.страни у уџбенику.
Учите и радите задатке.Све ваше задатке, мејлове...чувам у вашем портфолију. Према томе ћу вас оцењивати. Бићете о свему обавештени.
Будите вредни и чувајте се!
Поздрав, до следеће недеље !

20.03.2020.


Погледајте презентације:
Појам државе и њени основни елементи ОВДЕ 
Географски положај државе  ОВДЕ 
Домаћи  задатак број 1.  пошаљите 
ми на мејл до следећег часа географије.


1
8. 03. 2020.

Прочитати лекције из уџбеника :
Појам државе и њени основни елементи (119- 120.страна у уџбенику);
Географски положај државе (119- 120.страна у уџбенику).
 У свеске написати:

                                    Појам државе и њени основни елементи

-
држава
- елементи државе су :
1. територија

2. становништво
3. државна власт
а) законодавна
б) извршна
в) судска
- међународни правни статус државе обухвата:
1. суверенитет
2. међународно признање
- прве државе у старом
-политичка географија

                                    Географски положај државе

-
географски пложај државе
- географски положај државе може бити:
1. апсолутни географски положај
а) математичко географски (г.ш. и г.д.)
б) физичко-географски   (природна одлика)
2. Релативни географски положај
а) економско географски ( периферни, полупериферни, централни)
б) саобраћајно-географски  (повољан, мање повољан, неповољан)
в) политичко-географски

ДОМАЋИ ЗАДАТАК  број 1 :
Одговорити на питања за проверу знања на 120. и 123. страни.
У свесци одредите географски положај државе Европе коју сте изабрали (до сада сте о тим државама писали есеј).
Додатни задаци за вежбање су:
-геокарта на121.страни
-геобиблиотека, геофокус, геосазнање на 122.страни у уџбенику.

17. 03. 2020.

Прочитати лекције из уџбеника ( на политичкој карти света потражити државе које се спомињу у тексту) :
Појам државе и њени основни елементи (119- 120.страна у уџбенику);
Географски положај државе (119- 120.страна у уџбенику).


Нема коментара:

Постави коментар

21.03.2020.

Поштовани ученици, да би што боље савладали градиво учењем на даљину у наредном периоду, упутства и задаци су груписани по разредима. Пр...